Sunday, February 27, 2011

Shopping bulan ini.....so happy!!!!

cm best je bila masuk tajuk soping kan...tp kali ni bukan soping baju budak kecik tu ke..soping kasut or handbag...tp soping benda lain...benda sangat saya nak untuk menjayakan MISI yang satu itu....sebelum entry ni kan aku ada cakap nk terjah ke kedai2 untuk cari benda ni kan,....so benda tu da dapat setelah 5 kedai aku terjah....memula ngat nk cari yg murah...last2 kelaut....hahaha....tp yg ni xla mahal sgt xjauh beza pun dgn yg lain...(haha ayat nk sedapkan hati).

Nak tau ape barang tu...meh tgk bawah....aku xsangka akan beli benda ni....aku ngat xperlu la...tp apabila dah melaui saat2 indah selama 4 bulan baru aku sedar benda sgt perlu untuk menjayakan lagi MISI aku tu kan...xbermaksud klau xde benda ni xleh berjaya misi aku tue...tp klau ada tu kire BONUS la....xperlu risau2 lagi....klau xde pun still bole ON...cume ruang terhad je la...kena rajin recycle cepat2....klau tak xmuat....Ni lah dia barang tue....sangat suke.....
-
-
-
-
tadaaaa....

ni lah dia barang yg di cari...Chest freezer...(nk buat bisnes underground)

Sebab utama barang ni dibeli adalah kerana stok eskrem Myiesha di kala dia mahu ke 4bulan da xmuat kt peti ais 2 pintu. Nak masuk frozen food mmg xbole dah...ayam ikan mmg xbeli sbb xtau nk simpan mana...klau beli mmg kena masak trus xbole simpan2 dah...so kena la cari solution...So ini lah yg kami dapaat....dah macam nk buat bisnes jek....siap ber DF kat umah.....haha...

Kitorang mulenye nk cari Brand Midea jek...sbb ramai kawan2 seangkatan ramai beli brand tu....tp tgk xbyk yg jual brand ni lg pun tokey ni ckp Midea kuasa kuda dia xsama dgn suhu yg kite nak...tu yg motor dia kena kerja lebih utk balancekan suhu...tu yg DIA cakap ek....sbb tu kedai dia ada ELBA & MORGAN ni la.....ELBA sgt la mahal kan...lagipun design dia sgt xcun berpetak jek....MORGAN ni walau agak mahal tp ok la...Not Bad lagik...So setelah kenyit2 mata kitorang pilih yg ni jek...saiz 175L....harga RM900....yg kecik saiz 115L harga RM799......alang2 kitorang amek yg besar jek...sape nakal nanti kurung je dalam DF nie...hahha...Sayang je mulenye nk melepaskan duit pergi ke tokey kedai...tp apekan daya terlepas juge.....tp xpe la dapat barang best...walau xbole di makan...huhuu....PELABURAN jangka panjang...moga hayat dia pun panjang la.....

jom kite terjah sape ada kat dalam.....

penghuni pertama....Stok Januari bawah...Februari atas....baru ambil malam tadi kat DF kat office....(tgk la plastik ape aku guna untuk packing...Laundry Bag...muahaha..tu je plastik yg boleh muat)

Moga NIAT ku ini akan sentiasa dipermudahkan oleh Nya....Syukur Alhamdulillah dengan rezeki yang di berikan oleh Allah kepada aku dan anak aku...Semakin bersemangat untuk BF Myiesha....hehe....

Jangan curi eskrem saya dalam ni okeh....babap nanti....hohoo
(model ni sebok nk menyelit)

6 comments:

ღnFashyaღ said...

gelak gile tengok gambor myiesha yang last skali tu..kahkahkah....

siap dgn caption yang klaka tuh...kahkahkah...haip, jangan curik!

jaja said...

muahahaa....nt da besar posing dari dalam DF plk...tersembol dari bawah....."jangan curik ekkkk"....

Rizziela said...

Tahniah jaja..

Akak pun ada...bukan apa..senang nak simpan bekalan anak kan? x lah peti ais tu tersiksa ....lauk pauk kena catu sebab x muat space...

Sekarang dah boleh beli ikan & ayam..sebab susu dah ada bilik dia sendiri...bilik dia mahal lak tu :D

puan nina said...

alhamdulillah..murah rezeki Myeisha..

jom join http://ninagacontest.blogspot.com/2011/03/contest-aksi-si-kecil-syok-tidur.html

IDAZS said...

salam kenal, wow! banyaknya stok EBM. kagum saya

jaja said...

hihi...br nk berjinak2....byk lg kena belajar utk BF baby...