Wednesday, February 16, 2011

icecream myiesha yang memenuhi ruang

nak cerita pasal icecream myiesha yg memenuhi ruang esbok ku itu...abes sume dia punye je konker...mami n papa nak letak eskrem wall gold selection pun da xboleh....aduhai baru dua bulan tu...bulan 2 pun br di pertengahan bulan....eskrem bulan 12 ada sikit2 lagi nak di habiskan....rase ujung bulan ni abes la bln 12 punye tu....nak tgk eskrem myiesha yg banyak tu....sedap gile myiesha cakap...kitorang xusik pun....dia makan sorang2 jek...

tengok tu...hanya ada ruang utk nuget jek...pasni kompem eskrem myiesha je bawah tu...xde ruang dah...atas tu stok bulan 1 dan 2...bulan 2 pun lom abes lagi...cukup ke tak ye sampai akhir bulan ni...

yang ni stok sampai akhir bulan 1 hari tu...yang kat pintu tu stok bulan 12 pas abes pantang...ada lagi nk kena abeskan utk memberi ruang kepada eskrem2 baru myiesha...time ni ruang bawah boleh lagi simpan frozen food ngan eskrem mami n papa...skang xde dahh...kena cepat2 abeskan sbb xde ruang dah...


Skang ni aku bekalkan EBM 3botolx4oz je kat BS....dulu slalu bagi 4 btotol, tp mesti xabes...so skang bg je 3botol...xla membazir...kadang hari isnin xabes pun 3 botol tu...myiesha minum 2 botol je...'mak' dia ckp slalu hari isnin dia SEDIH sket klau bagi susu....huuuu logik gak la sbb da 2 hari cuti aku bg direct je kan...isnin dia mcm slow sket la nk bg ok guna botol....lambat panas....anak aku ni mmg ngan org len je dia nak guna botol...even klau time aku ambik dia 'mak' tgh feed dia...bole dia STOP n xmo susu dah....da nengok2 aku je sambil senyum2...tepakse la membazirkan susu mak dia ni...sbb kompem dia xmo sambung klau aku bw balik uma susu tu....dia nak mami dia je....LAYAN je la kan...hihi...

Tiap hari kat opis aku akan pump 3x...pagi, tghhari dan petang...tapi klau hari tu bz pump mana sempat la....tapi wajib pump...klau tak abes la lencun+banjir......xbaik utk breastfeed mom tau..menyalahi undang BF...haha...tiap hari aku hanya dapat 20-23oz je....2botol 4ozx2 untuk bekalan myiesha esok harinye...n 1 botol aku guna yang stok beku, yg len aku simpan buat stok beku...klau isnin aku bg 3botol tu sume stok yg dibekukan...yela bile lagi nk guna kan....nt penuh plk esbok da xbole letak EBM yg baru....peti sejuk 2 pintu EBM hanya tahan untuk 3 bulan je...so aku guna sikit2 la...

Harus tak papa belikan DF untuk mami....sebab klau ada DF banyak sket ruang untuk letak EBM...sementara rezeki Myiesha tgh masyukk kena la kumpul...nt klau da kurang ssh plk....nanti xtercapai pulak cita-cita aku nk bg myiesha susu ibu sampai 2 tahun...

 aku da ada sedikit konfiden utk BF myiesha kat public...tp tu pun cuak2 gak memula....pastu ada la makcik depan meja makan kami ni dok pandang je...xtau la ape dia pk....bt xtau je...yg penting think +ve...hihii

7 comments:

Intan Azmira said...

TAHNIAH ja..stok semakin banyak n dah berani BF in PUBLIC...

puan nina said...

betul2..think +ve..kalau ade wet lebih ape salahnye beli DF bole pakai untuk anak seterusnye jugak =)

Mummy Irish@honey said...

wahh..byk tuuuuuuuuuuuuuuu..caiyok2..

jaja said...

tenkiu2...ni dr sokongan kwn2 gak...alhamdulillah rezeki myiesha ada lagi kan...gunakan sebaiknye sementara masih ada...hihi

ღnFashyaღ said...

syoknye tgh aiskrim myeisha..... mami n pap xyah makan aiskremlah, dah beso

ayu marlina said...

bestnye banyak stok.. ade petua x time peknen ni dah leh stimulate bykkan susu? share2 la.. hehehe

jaja said...

ayu xde ape2 petua...just mmg da niat masa peknen nk bagi susu ibu...yakin susu ada untuk baby...aku wat stok pun bukan masa pantang...masa da blk jb br buat...kena rajin pam je...moga kau pun nt dapat bg susu ibu juga ek utk baby...