Sunday, October 16, 2011

life insuran

ok hari ni aku nk cerita pasal life insuran...tapi aku bukan agent ek..sbb aku xde talent utk ajak org ramai dengar kata kata aku....sebab aku kan pendiam, takat menulis dalam blog reti la sebab xde face to face dengan sesiapa kan. Ok aku dulu awal 2006 aku amek takaful insuran, rm100 sebulan tapi tak bertahan lama...hanya bertahan 4 tahun kot...lepas tu aku dengar benefit benefit berkaitan Prudential BSN..menarik minat aku walau xde sape2 pun offer pasal insuran ini...sebab aku dengar dia combine life n medical card sekali...xya bayar asing asing macam yang lain..so memikirkan masa depan sebab malang tidak berbau kan....sebelum ape2 jadi baik aku ambil yg itu...klau jadi ape apa kat aku xde la menyusahkan orang lain kan...duit untuk health sudah ada dalam tu. walau aku dah claim untuk medical duit saving tu tidak berusik..sampai masa matang dia aku bole keluarkan.tak ke berfaedah tue...aku bayar RM110 every month. selepas register dia akan bagi card medical, polisi pun dapat sekali, yang best aku punye agent ni keep in touch...kalau ada hadiah ke dia akan datang jumpa aku nak bagi..tu yg best dia menjaga client2 dia...tak de lah dia buat tak tahu.

lepas itu untuk Myiesha pun aku register kan insuran yang sama. bulan ni medical card dah bole guna la kalau apa2 jadi...sebab selepas terima medical card tu 3 bulan baru activate. tapi untuk life insuran tu dalam masa 24 jam dah bole claim klau jadi apa2 musibah...untuk medical card sahaja kena tunggu 3 bulan untuk di gunakan (kalau tk silap 3bulan la)..

So memang berbaloi la ambil prudential BSN nie, selain untuk menjamin kita ia juga ada saving..untuk Myiesha aku tanggung sampai umur dia 25 tahun. lepas itu bole keluarkan untuk biaya pendidikan dia...kalau jadi musibah pada aku sblm umur dia 25tahun pihak insuran akan bayarkan smp la umur dia cukup.harap xde lah masalah untuk dia belajar nanti...So kalau nak ambil insuran pun kena la pilih2 sumber dia...kemana duit tu di laburkan dan kena cr agent yg senang kita nk berhubung..semua tu penting jika berlaku apa2...senang nk selesaikan proses claim tu nanti.

camni la card prudential BSN...cute kan....

No comments: