Tuesday, May 17, 2011

Brokoli+potato+rice

sekarang rajin aku masak bubur utk anak dara sorang tu...mak xmakan xpe...jgn anak lapo...skang aku buat bubur dia campur brokoli+potat, pastu tapis aku buh ikan bilis yg di blend (sblm tu sangan tanpa minyak)...tabur2 atas bubur...sedapp doh...dulu masa adik2 aku kecik, bila mak buat stok ikan bilis kisar..aku la yg suke cilok buh kat nasik...mengada kan...bile mak nk ambil da tgl sikit...tu aku punye keje la...hahaha..skang aku buat utk anak aku sendiri cilok...tp cilok sikit je...sbb nt cepat habis..malas aku nk buat...hahaha...

mcm letak wasabe je kaler ijau ni...

Brokoli tu aku wat stok utk 5 hari...aku rebus then blend...sbb sayur ni xtahan lama...tiap kali masak kite guna sikit je...takut cepat rosak..rebus semua then blend buat stok...bile masak bubur just masukkan je satu kiub 3oz brokoli...kan mudah tu...selain brokoli, stok puree carrot pun ada...buat rotate...so bubur myiesha kejap oren...kejap hijau..meriah..suke aku tgk dia makan...

puree brokoli dan carrot....nyummmmyyyy myiesha ckp...hoho

2 comments:

Yantie said...

Air tangan mummy mesti myiesha makan sedap!;)

...sWeeT uMi... said...

salam singgah.....wahh...umi pun cam terliur je kat bubur tu..maklum la feberet la katakan..ermmm bleh try kat si tecit akk tu...(=v=)