Friday, January 7, 2011

si Gebu yg kiut

tengok tajuk mcm la gebu sgt....tapi sape yg gebu tu...klau nk tau bole la tgk pic2 yg ditepek di bawah ni...budak ni dah la gebu...comel...nakal pun iye...suke sgt minum susu...dulu minum susu plain guna botol skang da pandai xguna botol dah tp kadang2 nk manja guna gak botol...paling berselera skang ni suke susu campur milo...demand kan...mengada...geram jek...pantang dengar or nampak org bancuh susu ukt bekpes dia pon sebok ngendeng2 nakk...

lagi dia ni suke ikut org...klau berjalan dia pun sebok nk ikut...kite lari dia pun ikut lari...paling suke menggigit tangan, kaki, baju macam2 lagi la...kadang main2 kat luar dia angkut bawa masuk mainan dia tu...hishhh buat sampah betul...suke dok kat riba org...bile memanjat xsampai abes tergantung2 tgn dia..dah la kuku panjang abes berbirat tau..slalu mak ngan abah la jd mangsa...hoho..nakal betul...klau naik tangga suke laju2 konon terer la tu, tp slalu tersalah langkah kot abes tergantung kt tangga, da terkial2 nk naik balik...
kelambu baby pun dia suke main...abes dia terkam dr jauh da aim...mmg kena jaga je baby bile tgh tdo...sbb ada budak nakal* eh budak ke....napkin baby pun dia suke wat main...abes di angkut g jalan2...mst dia rindu kat mama dia...teringat la kot tu masa zaman baby2 dia...suke sgt bau napkin baby myiesha...

pantang gak nmpk tangan or kaki org gerak2 mesti dia kejar punye lah...mst dia kesunyian sbb tu suke main sorang2...pastu kena marah n kena jentik tinge...sedih dia....nk tengok tak rupe budak nakal nie tak?...skang xjumpe dia lagi sbb dia kat kampung, masa cuti pantang ritu mmg ngadap dia je lah....mcm2 kerja dia buat

yg atas tu masa dia kecik lagi time raye ritu bln 9, bwah tu da besa skrang ni la..cepat tul besa


 waktu kecik sgt gebu...da besa kurang gebu...haha

tengok la tdo pun nk geget baju...manja sungguh!!!!

jgn tertipu tgk muke inesen dia ni...jap g dia panjat kelambu baby tu...xleh leka konon baik la tu

pure2 tdo....sat g geget tangan la dia nie...

ni napkin baby yg dia angkut....suke la tu bau baby...


hye saye lah si GEBU itu....sy berjanji xkan nakal2 lagi...dan akan jadi budak baik...

3 comments:

ღnFashyaღ said...

ler....ingat gebu tu si myiesha....tapi aritu datang xde pun si gebu ni?

g blog amik tag ye...hahahaha...

jaja said...

si gebu berada di kampung...klau ada kt uma sini mau porak peranda uma tu dek kenakalan dia...

Mieja@Amiizaa2001 said...

alaaaaa comelnya kucing jaja.....:):)

teringat dulu kmieja masa belum ada anak pon bela kucing (abu grey), tp bila dapat allysha dia hilang...merajuk agaknya sebb perhatian kurang.....