Friday, June 29, 2012

Apa itu Viseral Fat????

VISERAL FAT?? Alhamdulillah dah ramai kawan2 yang pentingkan kesihatan badan masing-masing sejak V3SR di lancarkan. Syukur kita semua dapat merasai nikmat yang Allah berikan selama ini. 
Setiap hari kita mendengar khabar tidak kira sahabat, saudara mara yang pergi meninggalkan kita. Punca kebanyakannya serangan jantung (Heart Attact) ada yang sedar tentang penyakit lebih awal atau yang lebih  malang sekali yang tak pernah tau ada penyakit jantung tau tau esok da inalillah. Kebanyakan nya  mereka yang  mempunyai berat badan yang berlebihan (tidak ideal). Bukan nak kata orang kurus selamat , tapi kebanyakan yang berisiko tinggi adalah yang berbadan besar. Mengikut kajian seramai 16.8juta orang di MALAYSIA sahaja ada seramai 16.8juta orang walla...risiko mmg tinggi tuh. Kat Malaysia kan makanan byk...macam-macam pulak tu kan. Sanggup makan macam-macam tanpa fikirkan kesihatan tubuh badan. Tapi kebanyakannya dah terlambat, ramai yang dah teruk baru jumpa dokter, jumpa dokter pula terpaksa la makan macam-macam ubat berwarna warni. Semua tu drugs okeh...dapat tahan sakit atau kurangkan simptom sahaja. Sakit still ada lebih parah sakit lain pulak datang.

Oleh itu jom kite.... BERTINDAK MEMBUANG LEMAK VISERAL YG BANYAK MENGGANGGU JANTUNG DAN KOLESTROL (PEMBUNUH SENYAP) YG MENYEMPITKAN SALURAN DARAH KITA.... KEDUA2 LEMAK NIH AKAN MENYEBABKAN MASALAH UTAMA MALAYSIAN HARI INI... JANTUNG!!! DARAH TINGGI!!! TIDAK ASING LAGI DIABETIS!!!!
Antara punca utama kehadiran semua penyakit2 tersebut adalah stresss!!!!
jom hidup sihat!!..bebas strees!!


2 comments:

Anonymous said...

takut juga ye.. Tq berkongsi

jaja said...

mmg serammmm...pembunuh senyap..sbb tu kena check dan bertindak...bahasa alam dah bg warning...