Friday, November 18, 2011

New rules!!

Sebenarnya sudah lama terfikir untuk buat peraturan ini, bukan untuk siapa pun. Untuk diri sendiri jugak di sebabkan aku ni kan sudah jadi student semula secara part time, tapi buat masa ini aku masih belum lagi menunjukkan ciri-ciri seorang student yang cemerlang, sebabnya hari2 aku masih lagi busy membuat kerja-kerja. Yelah nama pun part time, kerja azali memang kena buat tak boleh tinggal. Cuma aku belum pandai nk manage time aku antara seorang pekerja dan seorang student. tiada terselit pun sikit masa untuk study...Ok semalam baru aku betul-betul tekad untuk membuat nya.

Ok lah kalau aku tiap hari paling koman boleh spend time at least 1 jam untuk main FB, apa salahnya kalau dalam satu hari at least aku habiskan baca 1 journal...at least ok..kalau lebih dari satu sudah kira sangat bagus untuk KPI diri sendiri. Bayangkan dalam masa sebulan berapa journal aku boleh baca kalau tiap hari satu, tu da kire tolak wekend and public holiday ye...sebabnya aku rasa tak boleh nk membaca kalau ada reraksa mummy yang comel tu di rumah, memang habis la. membaca kemana, myiesha pun kemana. So aku kena pandai-pandai la curi masa untuk membaca journal tu...kalau tak mulakan membaca macam mana aku nk proceed untuk buat research tu kan....cayok2 aku kena ingatkan diri sendiri untuk sentiasa membaca dan siapkan research on time, what ever happen pun. Supaya objektif aku tercapai dalam masa yang telah di rancang.Aminn....
Jom kita membaca...Membaca itu amalan mulia...ecehhhh~~cayok! cayok!

2 comments:

Yantieazan said...

Kagumnya boleh sambung study balik..kite ni ntah bila la nak sambung..masa degree dulu buat final year project pun rase dan insaf nak sambung belajar lagi..haha

jaja said...

yantie...requirement nk kena sambung gak keje kt sini, almost sume da proceed master ni kite je tertinggal train...ikutkan dah lama kena sambung, dulu macam2 alasan..nk kawen dulu...dah kawen..nk tg besalin pulak..skang no more excuse..so teruskan dgn hati yg gembira...cayok! cayok!