Monday, July 18, 2011

9 months already

dah 9 bulan anak mummy hari ni...pagi2 lagi da bgn...selalu bile mami da siap sume baru dia bgn...ni mami br nk pkai baju dia da sengeh2 bangun tdo...dah la tdo lewat malam td...geram je...org nk tdo dia boleh membebel sorang2 lagi....dadaaaaa mamammaaamaa pappaaaa...haihhh geram sgt mami pun pura2 tdo je la...tp xleh lena takut tergolek plk budak sorang tu....tah ape yg di menung kan smp xmau tdo malam td...agaknye mengenang kan umur yg nk masuk 9 bulan kot...nk cari akal baru nk buli mami....

skill terbaru dia skang ni suke memanjat2....sume benda dia nk panjat...sofa...meja...katil...semua la...pastu tersenyum gembira bila dapat berdiri...bile angkat letak kan dia...mula la menangis sbb usaha dia yg susah payah memanjat tu di patahkan oleh mami...hahaha (padan muke)...kuikui...kite yg risau jatuh nanti...

Lagi satu menjadi kepantangan dia klau mummy xde...dengan laju menuju ke tepi2 dinding...uma sewa aku ni lantai bukan ada tiles...cuma beralaskan tikar getah...so suke la si kecik tu mengorek n menarik tepi2 tu...pastu dia g makan pulak bucu2 tikar getah...adoii dah la kadang bawah tu ada semut....kang kena kokak dek semut baru tau la....geram je...kadang tgl kejap g mandi ke masak ke...tau2 dah sengeh2 hisap tepi tu...letak segala macam tembok pun xjalan...berjaya je dia bolos....uwaaa tensen mami....kena buli anak...tp org kate itu la proses exploration baby..semua benda dia nk tau...semua benda dia nk rasa...proses pembelajaran sedang berjalan....tp yg xbest takut jatuh...takut termakan benda kotor...bahaya betul la...tp xkan kite nk kurung je dia...tak berkembang plk minda si kecil tu...cehhhh...kadang geram aku kurung je dalam bakul baju...senyap plk dia...hahah...

bab makanan pulak...bubur nasi dia aku dah xbg yg halus sgt...kasar2 je..kadang tak tapis pun...lenyek2 gitu je, tgk ok je dia makan...sebab ada tekstur kot tu yg dia suke...rasa kasar2 je...roti pun aku da bagi dia makan, cheddar cheese, telur aku da try bagi tp dia alergik kot sbb lepas bg tu dia muntah...byk gile...haha...ok dari situ aku faham dia xready lagi dgn telur...ye la kite jadi mak ni kena try n error...xleh la takut manjang nk try benda baru...

Susu pulak Myiesha still minum susu ibu...Alhamdulillah masih cukup, walaupun skang ni production makin menurun...risau juga sbb mummy kan ada anak susuan takut tak tersupply pulak tapi nasib baik husna bukan 100% bergantung pada EBM mami....klau 100% risau juga kan....skang ni aku guna stok bulan April untuk bekal dia hari2....harap cukup la untuk dua2 anak mummy tue....

Di usia 9 bulan ni mummy cuma harapkan Myiesha membesar dengan sempurna dan sentiasa sihat. Lalui hari2 kamu dengan gembira di samping mummy dan papa...As parent kami sedaya upaya memberikan yg terbaik untuk Myiesha supaya Myiesha menjadi anak yg baik dan sentiasa membahagiakan kami....lap u la...jgn nakal2 oke...

Myiesha teman mummy shopping semalam...

4 comments:

Hanani said...

happy 9m old myiesha darling..muahhh from aunty and kak kasih ye

ღnFashyaღ said...

Semoga rezeki mami n misha sentiasa murah. AMin....

terima kasih dari husna.
Big HUgs!!

jaja said...

semoga rezeki husna juga sentiasa berpanjangan....HUgs hughs bigggg hugs!!! hihi

aboyandnick said...

Hari ini kita cakap pasal rempah ratus. Korang ni tahu makan jer kan?. Tak pernah pun amik tahu. Jadi ada sikit info ni korang bukak la. Sekurang-kurangnya bagi seorang wanita tahu la bile mak mentua tanya nanti tak pun bagi lelaki bila mana isteri suruh beli kat kedai. Nanti tak tahu pulak. Sama-sama kita kongsikan
http://dapurbujang-aboyandnick​.blogspot.com/2011/07/rempah-r​atus-terulung.html