Friday, March 11, 2011

Hadiah Istimewa untuk Myiesha

hari isnin baru ni kan aku g outstation KL 3 hari...klau tak kena g seminggu...tp di sebabkan ssh xde org nk jaga myiesha lama2 time malam hari tepakse la aku g 3hari je...tu pun 1st nite akak satu office sudi nk jaga...2nd nite papa dia bole jaga sbb cuti...3rd nite seb baik aku da balik...bukan pe xmau la susahkan orang lama2 kan....lagi pun papa dia shif malam..klau siang bole dia dia jaga...huhu...aku walau berjauhan rindu kat anak tp tdo malam tetap lena...ye la ngantok bt pe tahan2...bek tdo lg sedap...hihi

So far sepanjang aku oustation Myiesha ok je...tdo malam xbgn pun bila aku xde...alhamdulillah baby2 sekarang ni mmg cerdik nk sesuaikan diri dgn keadaan sekeliling kot....sblm dia nk tdo bebetul malam tu Myiesha pulun minum selang bapa jam...sampaikan kak zah kate sblm tdo 4 botol susu 4oz dia minum...botol last ke5 minum bgn tdo kul 6am....seb baik aku bekal kan EBM 5botol masa tu...(4botol fresh EBM+1botol EBM beku)....kat BS memang aku da bg stok utk isnin dan selasa 6botol EBM fresh+2botol EBM beku....

Hari kedua malam papa Myiesha jaga...xrisau pasal susu, klau xcukup dlm freezer byk bole ambek je...sebenanyer nk thanks byk2 kat cik abg syg sbb berani kan diri juga nk jaga Myiesha malam hari dan hari rabu pun cik abg yg jaga xhantar ke rumah BS pun...agaknye dah rase seronok kot bila tgk Myiesha elok je menyusu dr botol yg dia bg...slalu tgk je Myiesha direct feeding ngan aku...n klau aku ada mmg dia reject botol walau papa dia yg bagi...demand kan....kecik2 da demand...huhu...tp ada satu yg papa2 di luar sana xpatut tiru...ada satu feeding tu...cik abg bg EBM yg di panaskan dlm warmer dr kul 10malam, bg kat anak dia masa dia bgn kul 6pagi...aduhai seb baik xde pape...okey je...alkisahnye nk bg mlm tu tp da tdo.....pastu dah xbgn2 da tgh malam...so pg2 susu tu mmg hangat je la dlm warmer trus bagi...

Ok ler...sebenanye nk cite hadiah utk cik Myiesha nie...xde hadiah best mana pun cuma hadiah ikhlas ni je dr mami utk Myiesha...setiap masa, setiap saat mami xpernah lupe tanggungjawab sbg seorang ibu...kerja wajib tiap beberapa jam utk hasilkan hadiah utk si anak...hehe...inilah dia hadiah yg di buat selama 3 hari...mami da macam jadi penghantar pizza je...org pizza usung Hot bag....tp mami usung Cooler bag...haha








Sepanjang 3 hari mami hasilkan 8oz X 12bag je....xbanyak pun tp ni je la yg mami mampu beri...moga anak mami peroleh kesihatan yg berpanjangan setiap masa.....

No comments: