Sunday, March 11, 2012

Post terkumpul 2: Bukit jugra

Juga cerita 2 minggu lepas...dalam satu hari nk cerita semua, ni je la waktu yang ada walau rest kejap sbb anak kacau. Ni pun Myiesha dok seblah tengah makan sumi, abes comot. Tapi biar je la dia, mcm iklan tv cakap biarkan anak comot untuk pengalaman...hehe. oklah kali nak cerita pasal bukit Jugra yang best, sebab ape best, sebabnya view dari atas tu yg sangat mendamaikan. Selama ni balik Banting tengok je dari jauh bukit ni. Lokasi bukit ni dekat je dengan rumah nenek aku, dengan rumah MIL pun dekat. Yela umah nenek aku n MIL aku satu kampung kan. So selama ni kalau balik situ xpernah la nk naik atas bukit tu. Selalu ramai orang dtg joging area situ petang2, jog smp atas bukit aku je yg yang xpernah nk pegi situ. Sebenanya dah lama nk naik atas tu, kan famous selalu masuk tv tempat org belajar paragliding, terbang2 di tepi bukit dengan pemandangan laut...memang sangat cantikkkkk....Kira ni 1st time la aku naik atas tu hubby bawa, akhirnya cik abg bawa juga aku ngan anak dia. Naik dengan kereta tau, klau jalan xsanggup aku nk bawa Myiesha, nk bawa diri sendiri pun xlarat agaknya. Tinggi ooo...









cantik kan...hujung belah sana tu laut selat melaka. Ada juga orang melepas perasaan kt atas tu..menjerit kuat2...nk lepak ambik angin pun best...Nyaman jek...macam xnak balik. Kat seblah ni rumah api n balai cerap. tempat orang tengok anak bulan bila nk masuk Syawal...

No comments: