Friday, September 23, 2011

green finger project

Hari ni ada gotong royong untuk project Green Finger kat office...semua terlibat, dr org atas smp la ke bawah...tp yg bos2 besar biasa la mana ada masa...bz kan...kitorang yg bz pun turun padang sebab da busan asik dok dlm office je....project ni buat area bangunan baru office IBD ni je...plan dia nk tanam pelbagai jenis tanaman terdiri daripada sayur sayuran, herba, tanaman hiasan dan buah buahan....group kitorang ikutkan kena tanam pokok daun2 macam selom la...dll tah ape aku pun tak ingat jenis dia....(haha bajet terer tanam pokok la)...projek ni di buat dengan objektif untuk menghijaukan lagi persekitaran yg dah sedia hijau...building kitorang ni di lereng bukit...mmg da hijau la dgn anak sungai yg mengalir...(wahhh mcm bole mandi je bunyi kan)...hihii...

Tp tadi baru nk tolong cangkul2 buat batas dah xlarat...bukan salah aku pun tp salah cangkul tu sbb berat sgt...klau cangkul pun da berat nk angkat ape tah lagi kan...so aku buat ala2 je la...lg pun semut da mula menggigit dan nyamuk da sebok menghurung aku...adui, baru nk rajin tp ada yg kacau. So aku just tolong cantas2 rumput comel dan cangkul2 sedaya tenaga aku je....hehe...sronok gak walau buat penyibuk je org tgk...alaaa nt klau da siap batas aku ok je tlg tanam...buat batas baik bg pada yg pakar je kan....serahkan pada yg ada tenaga lebih...syokk xsabar nk tanam n harvest nanti....ala2 farm ville yg dalam fesbuk tu, yg pemes satu ketika dulu....

jom g berkebun.....

No comments: