Wednesday, August 24, 2011

ramadhan bakal pergi...Syawal bakal menjelang

tajuk skema gitu...kehkeh...cmne persiapan raye...aku pun ala kadar je sbb mood spoil xde rumah cantik...haha..kitorang balik kg sabtu pagi...lepas hubby blk kerja pg tu terus gerak...klau hubby mengantuk terpaksa la aku yg drive...tp mcm dia bole tdo klau myiesha sebok nk main...sama je ye tak....huhuu....xsabar mau blk kg...ikutkan tahun ni turn raye belah hubby, tp terpakse turn umah aku sbb dia tak beraya...so kami berdua hanya di hantar balik ke kg aku je lah....ok gak la raye ngan mak abah...cume adik badik xsemua ada la...sbb kitorang da pakat...so tahun ni ramai yg beraya belah mertua dulu....aku ngan adik2 aku yg belum kawen je la ada nt...tp xpe lah syok gak tue...

Nape hubby tak beraya?...sebab dia kena kerja la kan. tak kan la saje2 xmo raye atau xde baju raye...huhuuu...dia kena keje hari raye tahun ni...raye ke 4 baru balik kg semula beraya ngan kami...Sedih? memanglah sedih...1st time Myiesha beraya tahun ni tp papa dia xde....eh klau hubby terbaca time kami da blk kg ni jgn sedih tau b....nk wat cmne kan tanggungjawab sbg pekerja...kang xde kerja lg susah...b nt pg raye minta jiran depan uma ke jiran seblah ke ketupat dan rendang...sian pulak terbayang kan b raye2 dok sensorang kt uma tue....hmmm tp ada baiknye, sbb bleh la hubby aku tolong jaga EBM dalam freezer tu...klau blackout ke ape...sbb tu la benda yg paling di risaukan klau cuti lama. ada gak hikmahnye....kan

Persiapan pulak utk Aidilfitri biasa je untuk aku...baju raye pun sebenanye baju tahun lepas yg xjahit lg sbb tahun lepas kan aku peknen, baju pun xbyk la...kire nye baju2 tu bawa ke tahun ni...ada 3 psg, beli lg satu kurung pahang adalah 4 psg tahun nie...hubby mmg xbeli ape sbb dia kate xde perasaan...kesian la b ni ( aku tau mst dia sedih cuma xnak pikirkan sgt je)...nk suh beli itu ini pun xnak...Myiesha pulak baju kurung ada 2 psg...satu puan fahsya yg bagi...satu lg beli...baju gaun n lain2 mmg byk la...klau kluar je baju dia...1st time beraya dgn anak la katekan... tu yg excited...

Ape pun moga di hujung2 ramadhan ni bertambah la amalan kite ni...sbb mmg xsempat n xbyk buat amal dalam bulan ramadhan ni...lepas dengar ceramah pg tadi lagi la terasa rugi sbb di 10 malam terakhir xde pengisian yg bermakna.....tapi tetap berazam nk tingkat kan amalan lagi...bak kate ustaz td tak guna klau hidup lama tp xde peningkatan amalan dlm hidup....kadang jiwa kite ni kena sentiasa di beri makanan2 mcm ni la...dgr tazkirah, ceramah...manusia kan sering lupe dan alpa...

myiesha pun nk pose.....

No comments: