Sunday, September 5, 2010

Result-result...

Haha...bukan result exam ye...hari tu kan sy ada bt test MGTT kan...n result dia sgt la xbest...sebabnye bacaan darah saya after minum air gula tu tinggi...op kos la tinggi kan...da minum gula harusla jd tinggi..haha..
result dia ritu...
BEFORE: 5.1
AFTER: 9.7

haa...tinggi kan..so khamis lepas jmp doc dia trus kate suspect GDM...maksudnye suspect ada diabetes la...sbb gula lambat ditukarkan kepada tenaga dalam masa 2 jam slps minum gula tu...huhu ape nak buat...xleh nk elak..tetibe lak dia muncul...family xde plk history kena kencing manis....saye la ni penyumbang kot....so jumaat lepas 3/9/10 doc trus suh saya buat test BSP plk....yg ni lg best...sbb satu hari 4x saya kena cek darah....nk monitor kandungan gula dalam darah saya satu hari tu normal ke tak.....so sy jd pengunjung setia la klinik UTM dari jam 8am...12pm....6pm....9pm.....
so result dia saya da tau..sbb nurse tunjuk...sok isnin baru doc review result tu...

result saye:
8am: 5.2
12pm: 4.0
6pm: 3.5
9pm: 4.9

so result saya normal sbb semua bacaan tidak melebihi 6.0 alhamdulillah...harap sentiasa ok la smp bersalin nt...nk jadikan cite...masa nk amek darah kul 9 malam tu, masa nk g bole plk kete xbole start..hadei saje je kete ni..nak saje elaun raye time saat2 gini...tepakse call geng vivac minta tolong bawa kan g kenek jap...seb la dekat umah dia....upenye bateri da kong...ampeh py bateri masa ni la dia bt hal...eh tp xpe gak..dr kat tgh highway masa blk kg dia bt hal..baik bt hal depan umah jek....huhuu...ok daaaaa

No comments: